Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου 2009

Κε ΔΗΜΑΡΧΕ το ΜΝΗΜΟΝΙΟ σου

γράφει ο Δημήτρης Τσιμπουράκης
Λίγο πριν την εκπνοή του 2008 (στις 3/11/08) και τον ανασχηματισμό της κυβέρνησης, υπεγράφη ένα Μνημόνιο Συνεργασίας ανάμεσα στο Δήμο μας, την ΟΣΕ Α.Ε. και το υπουργείο Μεταφορών, για την όπως λέει «Περιβαλλοντική αποκατάσταση των χώρων του έργου του σιδηροδρομικού άξονα και την βελτιστοποίηση της λειτουργίας του έργου, σε συνεργασία με την πόλη».
Στο μνημόνιο αυτό τονίζεται ιδιαίτερα ότι:
Ø       Έχει ανατεθεί κυκλοφοριακή μελέτη για την πόλη μας (Α,1)
Ø       Θα κατασκευαστεί μία γραμμή Τραμ από το νέο Σιδ. Σταθμό Αγίων Αναργύρων μέχρι την Ελευσίνα (Α,2)
Ø       Ο νέος Σ.Σ. και ο πευκώνας θα διαμορφωθούν κατάλληλα (;;) ως ενιαίος χώρος (με μελλοντική μελέτη ανάπλασης – Α,4)
Ø       Θα κατασκευαστεί υπόγειο γκαράζ στον χώρο ανάμεσα στον Σ.Σ. και τη λεωφόρο Δημοκρατίας (Α,6)
Ø       Θα αναπλαστεί η πλατεία της Ελιάς του Πεισίστρατου (Β,18)
Ø       Η διαμόρφωση σε πράσινο της οροφής του υπογειοποιημένου τμήματος των γραμμών θα γίνει ταυτόχρονα με τα προηγούμενα έργα (δηλ. το Τραμ, το γκαράζ, την Ελιά και τον Πευκώνα)

Οι παρατηρήσεις μας τώρα και τα σχετικά ερωτήματα που έχουμε να κάνουμε είναι οι ακόλουθες:
1.      Για το προτεινόμενο Τραμ
Αυτό υποτίθεται ότι θα εξυπηρετεί Ελευσίνα, Ασπρόπυργο, Α. Λιόσια, και Καματερό, για την επικοινωνία τους με τον προαστιακό.
Όμως η Ελευσίνα και ο Ασπρόπυργος ήδη εξυπηρετούνται με τον προαστιακό της Κορίνθου, ενώ τα Λιόσια και το Καματερό από πλήθος λεωφορειακών γραμμών, που οδηγούν ακριβώς στο νέο Σ.Σ. της πόλης μας.
Προς τι λοιπόν το αργόσυρτο Τραμ; Ποιον αυτό θα εξυπηρετεί;
Χρόνια τώρα δεν αγωνιζόμαστε για την απομάκρυνση όλων των γραμμών, που διχοτομούν την πόλη μας;
Δεν φτάνουν τα θύματα, που μέχρι τώρα θρηνήσαμε;
Δεν μας κούρασε η συμφόρηση της κεντρικής πλατείας με τα χιλιάδες οχήματα, όλες τις εργάσιμες ώρες;
Κε Δήμαρχε και ένθερμε οπαδέ του Τραμ, γιατί δεν άφησες να κρίνει η κυκλοφοριακή μελέτη την αναγκαιότητα ή μη του Τραμ; Γιατί έσπευσες να δεσμευτείς χωρίς προφανή οφέλη για την πόλη;
Μήπως το Τραμ στο επέβαλε ο ΟΣΕ, ώστε να διατηρήσει την ιδιοκτησία του χώρου των γραμμών ΣΠΑΠ και του Σιδ. Σταθμού τους, τώρα που οι χώροι αυτοί διεκδικούνται από τους κατοίκους για πράσινο; Μήπως το μνημόνιο συντάχθηκε ακριβώς γι’ αυτό και έπεσες στην παγίδα των άλλων;
Αυτό δικαιούμαι να το υποθέτω, γιατί είναι βέβαιο ότι εάν οι χώροι αυτοί μείνουν στον ΟΣΕ, σε ελάχιστο χρόνο θα ιδιωτικοποιηθούν μαζί του. Για φαντάσου ένα εμπορικό κέντρο τύπου Mall, στο χώρο του παλαιού σταθμού μας, με τα χιλιάδες αυτοκίνητα παρκαρισμένα σε αυτό και άλλα τόσα στην περιφέρεια του νέου Σιδ. Σταθμού. Αν αυτό συμβεί τότε το Κέντρο, η Τσούμπα και του Κοκκινόπουλου θα αποτελούν ένα τεράστιο πάρκινγκ, στο κέντρο του οποίου, στο καφενείο της πλατείας, θα κάθεσαι εσύ, ως συνταξιούχος Δήμαρχος και θα καμαρώνεις για το Τραμ σου. Αλλά κι αν αυτό δεν συμβεί εξήγησέ μας τουλάχιστον ποιες είναι οι αντιπαροχές του ΟΣΕ στην πόλη και πως το Τραμ θα «βελτιστοποιήσει» περιβαλλοντικά τη ζωή της πόλης.
2.      Για τον ενιαίο χώρο Πευκώνα – Σ. Σταθμού
Εδώ δικαιούμαστε να είμαστε φιλύποπτοι:
Ø      Από πότε ο πευκώνας αποτελεί μέρος του χώρου του Σ. Σταθμού, ώστε ο συνολικός χώρος να χαρακτηρίζεται ως «ενιαίος»;
Ø      Τι πάει να πει «θα διαμορφωθούν κατάλληλα»;
Ø      Η μελλοντική μελέτη αυτού του ενιαίου χώρου τι θα περιλαμβάνει; Και ποιος θα το διαχειρίζεται;
 Για φαντάσου Κε Δήμαρχε, ο χώρος αυτός και μαζί του οι διπλανές γραμμές να γίνουν υπαίθριο πάρκινγκ του σταθμού. Γιατί μη μου πεις ότι οι 100 θέσεις του υπόγειου γκαράζ (!) θα καλύπτουν τις ανάγκες των τουλάχιστον 1000 οχημάτων, που καθημερινά θα κατακλύζουν το σταθμό και τους γύρω δρόμους του Κοκκινόπουλου και της Τσούμπας.
Ας μη ξεχνάμε ότι ο Σ. Σταθμός θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 5 προάστια και ότι ελάχιστοι από τους οδηγούς θα διαλέγουν πάρκινγκ με πληρωμή.
Επ’ ευκαιρία Δήμαρχε, μήπως σκέπτεσαι να πεζοδρομήσεις την οδό Ν. Κορωναίου, στο 301 Ε.Β., που αλλιώς θα μετατραπεί σε πάρκινγκ του Σ. Σταθμού; (Στο μνημόνιο δεν προβλέπεται η πεζοδρόμηση).
3.      Για το πράσινο της οροφής του τούνελ
Αυτό αναφέρεται ότι θα διαμορφωθεί παράλληλα (!!) δηλ. ταυτόχρονα με όλα τα άλλα έργα (Τραμ, γκαράζ, ελιά κλπ).
Ø      Γιατί όμως παράλληλα; Το έργο αυτό είναι επιφανειακό και εύκολο. Γιατί λοιπόν να συνδεθεί η εκτέλεσή του με τα συνθετότερα;
Ø      Μήπως η παράγραφος αυτή εμπεριέχει την απειλή ότι δεν θα γίνει πράσινο η ζώνη αυτή, αν με κάποιο τρόπο εμποδιστούν άλλα έργα;
Ø      Μήπως δεν εξασφαλίστηκε η παράδοση τη ζώνης αυτής στο δήμο; Μήπως θα παραδοθεί ένα μόνο τμήμα αδιαμόρφωτο;
Τελικά Κε Δήμαρχε, αν ποτέ γίνει αυτό το πράσινο της οροφής του τούνελ, σε ποιον θα ανήκει η ευθύνης συντήρησης και διατήρησης του; Αυτό το ρωτάω, γιατί αν το πράσινο αυτό παραμείνει στην ευθύνη του ΟΣΕ, είναι πιθανό 3-4 χρόνια μετά να φυτρώσουν ανάμεσα τους μικρά ελαφριά αναψυκτήρια, των οποίων η εκμετάλλευση θα αλλοίωνε τον κοινωνικό ρόλο του. Μην ξεχνάς, αν έχεις αμφιβολίες, ότι βασική οδηγία (!) είναι «όλα τα δίκτυα στους ιδιώτες» και ότι αυτή σίγουρα θα εφαρμοστεί και στον ΟΣΕ. Έτσι ο ιδιωτικοποιημένος ΟΣΕ, θα πουλήσει και τις γραμμές και τον παλαιό σταθμό.
Επί πλέον δέχτηκες Δήμαρχε να αναπλαστεί ο χώρος της Ελιάς του Πεισίστρατου. Αλήθεια γιατί ο χώρος αυτός χρειάζεται ανάπλαση; Μήπως προορίζεται και ο χώρος αυτός να διαμορφωθεί «κατάλληλα» (!) ως «ενιαίος» (!) χώρος με την οροφή του τούνελ; Μήπως έτσι και η Ελιά θα ανήκει στην αρμοδιότητα του ιδιωτικοποιημένου ΟΣΕ;
 Για όλα αυτά τα ερωτήματα Κε Δήμαρχε φαντάζομαι ότι θα έχεις κάνει κάποιες σκέψεις και θα έχεις κάποιες απαντήσεις.
Αν θέλεις λοιπόν ενημέρωσέ μας, με δικό σου κείμενο, μέσω του ωραίου εντύπου σου, που με τόση θέρμη προβάλλει τη δημιουργία του Τραμ και τη συνεργασία σου με τους δύο άλλους φορείς.

Επί πλέον ανάλυσέ μας και την έννοια «Συνεργασία», που περιέχεται στον τίτλο του Μνημονίου. Εξήγησέ μας το περιεχόμενό της, για το πως συνεργάζεται ο Δήμος μας και τι αποκομίζει από τη συνεργασία αυτή;
Δημοσιεύθηκε στο blog της Δημοτικής Αναγέννησης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου