Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο σύσκεψη της Επιτροπής Αλληλεγγύης για τους 8 συμπολίτες μας που δικάζονται για την υπόθεση του προαστιακού, στο Β' ΚΑΠΗ (Πλαπούτα). Οι συγκεντρωμένοι αντάλλαξαν απόψεις και συζήτησαν τρόπους παραπέρα δημοσιοποίησης της υπόθεσης, ενόψει της δίκης που θα γίνει στις 27 Μάη 2010 στα κτήρια της Ευλεπίδων. Στο πλαίσιο αυτό υπήρξε και σχετικό δημοσίευμα στις 30 Απριλίου 2010, στον Ιό του Σαββάτου της εφημερίδας Ελευθεροτυπία. Δείτε το σ' ολόκληρη την ανάρτηση μας:
Η δίκη της «Λυκότρυπας»
ΔΙΚΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΠΟΥ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ΠΕΥΚΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΑΝΑΡΓΥΡΟΥΣ
Σε λίγες μέρες, στις 27 Μαΐου, πρόκειται να δικαστούν οκτώ κάτοικοι του Δήμου Αγίων Αναργύρων που μαζί με εκατοντάδες άλλους αντιτάχτηκαν και συνεχίζουν να αντιτάσσονται στην καταστροφική για τη γειτονιά τους αλαζονεία της πολιτικής εξουσίας και στα συμφέροντα (πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ) συγκεκριμένων κατασκευαστικών Ομίλων οι οποίοι έχουν αναλάβει το «έργο ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού των σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων» από τον Πειραιά ώς το Μενίδι (βλ. Ιός «Ενας Πευκώνας στις γραμμές του τρένου», 22/12/2007). Το προ πενταετίας «έγκλημα» των οκτώ πολιτών, οι οποίοι από τότε μετατράπηκαν με τη δοκιμασμένη πρακτική κάθε εξουσίας σε ομήρους του ποινικού συστήματος, περιγράφεται, με τον γνωστό «ξύλινο» λόγο των εισαγγελέων, ως παράβαση του αρ. 292 παρ. 1 του Ποινικού Κώδικα περί «παρακώλυσης συγκοινωνιών». «Κατηγορούνται ως υπαίτιοι του ότι: Στους Αγίους Αναργύρους Αττικής, στις 27/2/2005, όλοι οι κατηγορούμενοι, αν και απαγορεύεται η κατάληψη με οποιοδήποτε μέσο και για οποιοδήποτε λόγο μέρους ή ολόκληρου του οδοστρώματος των εθνικών, επαρχιακών και δημοτικών ή κοινοτικών οδών διά των οποίων διεξάγεται η κυκλοφορία μηχανοκίνητων και μη οχημάτων, οι κατηγορούμενοι κατά τον ανωτέρω τόπο και χρόνο και περί ώρα 11.00 έως 13.30 κατέλαβαν στα πλαίσια εκδηλούμενης διαμαρτυρίας τους το οδόστρωμα της οδού Κωστή Παλαμά καθώς και τα δύο ρεύματα της σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών-Βορείου και Κεντρικής Ελλάδας στη σιδηροδρομική θέση 17+500 ("Λυκότρυπα"), με αποτέλεσμα να προκαλέσουν παρακώλυση συγκοινωνιών και να καθυστερήσουν για αρκετή ώρα έξι δρομολόγια τρένων και να ανακληθούν τέσσερα».
Η προαναφερόμενη στο κατηγορητήριο διαμαρτυρία ήταν μια από τις πολλές κινητοποιήσεις της «Επιτροπής Αγώνα για την Υπογειοποίησητων Γραμμών» και του Δήμου Αγίων Αναργύρων στις οποίες συμμετείχαν ενεργά από το 2004 πολλές εκατοντάδες δημοτών όλων των ηλικιών και των ιδιοτήτων με κεντρικό αίτημα να μην καταστραφεί εντελώς η ήδη πολλαπλά επιβαρημένη περιοχή τους. Η Επιτροπή, όταν κατάφερε να ανακαλύψει το καλά κρυμμένο περιεχόμενο του «μεγάλου έργου» αλλά και τα κόλπα και τις μεθοδεύσεις των αποκρύψεων και των συναλλαγών που ακολουθήθηκαν από το σύστημα υπουργείων, ΟΣΕ, Αυτοδιοικήσεων, Εταιρειών Μελετών και Κατασκευαστικών Εταιρειών, είχε καταφέρει με επιστημονικό και συστηματικό λόγο να κερδίσει την εμπιστοσύνη του συνόλου των κατοίκων της περιοχής και να συνδεθεί και με τους διπλανούς δήμους της δυτικής όχθης της Αθήνας που και 'κεί το ίδιο φαραωνικό έργο δημιουργούσε ανάλογες ανεπανόρθωτες καταστροφές στο φυσικό περιβάλλον που έχει απομείνει και στον κοινωνικό ιστό.
Οι άνθρωποι της Επιτροπής Αγώνα δεν διαφωνούσαν γενικώς με το έργο του Προαστιακού. Αντίθετα. Ζητούσαν όμως την πλήρη υπογειοποίησή του ώστε:
Να διασωθούν τα περίπου 1.800 δέντρα, ένας ολόκληρος πευκώνας πολλών ετών εκατέρωθεν της παλιάς χάραξης των σιδηροτροχιών, και να μην υψωθούν στη θέση των δένδρων τσιμεντένια τείχη, ύψους έως και τα 8 μέτρα, δίπλα στα σπίτια τους που διχοτομούν τη γειτονιά.
Να μη μειωθούν οι ήδη ελάχιστες εγκάρσιες διαβάσεις των γραμμών που θα επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο την ενότητα των γειτονιών και οπωσδήποτε το κυκλοφοριακό πρόβλημα και την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Να αποφευχθεί η ηχορύπανση από την αύξηση των σιδηροδρομικών δρομολογίων.
Να αξιοποιηθούν οι υπέργειες εκτάσεις (που θα προκύψουν ως ελεύθεροι χώροι πάνω από την υπόγεια διαδρομή των τρένων) από τον δήμο, για τη δημιουργία δημόσιων πάρκων πρασίνου, και όχι -όπως προβλέπεται με τη μερική υπογειοποίηση των γραμμών του τρένου- να παραχωρηθούν, ως συνήθως, προς άγρια οικοδομική και εμπορική εκμετάλλευση σε ιδιωτικά Mall, σούπερ μάρκετ, πάρκινγκ κ.λπ.
Ας ξαναγυρίσουμε όμως στο ποινικό μέρος της υπόθεσης. Ηδη στα τέλη Νοεμβρίου 2004, μετά την τρομερή και φοβερή Ολυμπιάδα της Αθήνας, οι μπουλντόζες των εθνικών μας εργολάβων, έχοντας στα χέρια τους μια απόφαση της Περιφέρειας Αττικής ότι πρόκειται για «ολυμπιακό έργο» υψίστης προτεραιότητας «νομιμοποιημένο» από ορισμένες δήθεν Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, κόβουν δέντρα (περίπου 700) και καταστρέφουν γειτονιές κατά μήκος των γραμμών του ΟΣΕ στους Αγίους Αναργύρους. Με αυτή την αφορμή η Επιτροπή Αγώνα πραγματοποιεί μεγάλη συγκέντρωση την Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2005 στα όρια των Δήμων Αγ. Αναργύρων-Αχαρνών. Κι εκεί κυβέρνηση, κράτος και εργολάβοι αποφασίζουν να δείξουν ποιος είναι τ' αφεντικό σ' αυτή τη χώρα. Οι «πρωτοστατούντες ταραξίες» των διαφόρων «εξωθεσμικών» επιτροπών πρέπει να παταχθούν, καθώς η πολλή δημοκρατία, οι «οχλοκρατικές» διαμαρτυρίες και η αμφισβήτηση της αυθεντίας των συναρμοδίων για τα δημόσια έργα αρχών δεν μπορεί να γίνεται πλέον αποδεκτή. Ετσι, λίγα λεπτά μετά την ολοκλήρωση της διαμαρτυρίας εμφανίζεται στο Αστυνομικό Τμήμα των Αγίων Αναργύρων ένας κ. Λέπουρας, επιθεωρητής του ΟΣΕ, που «επιθυμεί τη δίωξη των υπευθύνων για τον αποκλεισμό των γραμμών και τις προκληθείσες ζημίες, προερχόμενες από τον αποκλεισμό». Τι λέει ο κ. Λέπουρας; «Την 12.27 ώρα της σήμερον ο Προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας 1520 μας ειδοποίησε ότι στη "Λυκότρυπα" πολίτες είχαν αποκλείσει τις γραμμές του ΟΣΕ διαμαρτυρόμενοι, με αποτέλεσμα η αμαξοστοιχία να σταθμεύσει και να παραμείνει στο σημείο μέχρι την 13.30 ώρα της ιδίας, οπότε κι απεχώρησαν τα προαναφερόμενα άτομα». Τον ειδοποίησαν τον κ. Λέπουρα στις 12.27 ότι μετά από μια ώρα τα «άτομα» αποχώρησαν. Πολύ ωραία!
Το ίδιο ωραία τα κατέθεσε, νωρίτερα, στις 14.00 της ίδιας μέρας των «ταραχών» και ο αστυφύλακας Δημ. Κωνσταντέλλος. «Είμαι αστυφύλακας και υπηρετώ στο Α.Τ. Αγ. Αναργύρων. Την 11.00 ώρα της σήμερον ενημερώθηκε η Υπηρεσία μας ότι στη συμβολή των οδών Κ. Παλαμά και Κων/πόλεως, περιφέρειάς μας, υπάρχει συγκέντρωση ατόμων. Αμέσως με επικεφαλής Αξιωματικό της υπηρεσίας μας μεταβήκαμε στο ανωτέρω σημείο όπου άρχιζε να συγκεντρώνεται πλήθος κόσμου διαφόρων ηλικιών μεταξύ των οποίων ήταν και ο Αντιδήμαρχος Αχαρνών Κατσανδρής Δημήτριος του Γεωργίου [...] Δεν υπήρξε ιδιαίτερο πρόβλημα για την κυκλοφορία των οχημάτων καθώς έγινε εκτροπή της κυκλοφορίας από την Τροχαία. Περί ώρα 12.00 περίπου ο Αντιδήμαρχος Αχαρνών και μέρος των συγκεντρωμένων απεχώρησαν. Οι υπόλοιποι περίπου 100 άτομα με πρωτοστατούντες τους α) Βογιατζόγλου Ανδρέα του Γεωργίου (σ.σ. αναφέρονται λεπτομερώς με τις διευθύνσεις κατοικιών τους οι "πρωτοστατούντες"...) απέκλεισαν τα δύο ρεύματα της σιδηροδρομικής γραμμής. Οι συγκεντρωθέντες παρέμειναν στο σημείο ώς τη 13.20 ώρα οπότε κι απεχώρησαν ησύχως. Αποτέλεσμα του αποκλεισμού των γραμμών ήταν η καθυστέρηση τριών δρομολογίων του ΟΣΕ. Δεν έγιναν συλλήψεις καθότι το κύριο μέρος των συγκεντρωμένων ήταν παιδιά, γυναίκες, ηλικιωμένα άτομα. Το δε σημείο ήταν απρόσφορο και μία πιθανή σύλληψη μπορούσε να 'χει απρόβλεπτες εξελίξεις. Επίσης εκ των πρωτοστατούντων ήταν και η [...] η οποία κρατούσε μεγάφωνο και εκφωνούσε διάφορα συνθήματα».
Είναι φανερό ότι υπουργεία, αστυνομία, ΟΣΕ, εργολάβοι κ.λπ. είχαν εντοπίσει τους «πρωτοστατούντες» πολύ πριν τη συγκεκριμένη διαμαρτυρία. Είχαν παρακολουθήσει τις ομιλίες τους, τα έντυπά τους, τις προσφυγές τους στη Δικαιοσύνη, τα σπίτια τους, τις παρέες τους, τα πάντα.
Η δίκη, μετά την πρώτη αναβολή, ξεκίνησε στις 14/10/2009. Ο υπάλληλος κατηγορίας του ΟΣΕ δεν παρουσιάστηκε και ο «αυτόπτης» αστυφύλακας που ξεχώρισε τους «πρωτοστατούντες», δήλωσε ότι συνέταξε την αναφορά του καθ' υπόδειξιν των ανωτέρων του. Αλλά το δικαστήριο διέκοψε τη δίκη.
«Πέντε χρόνια μετά την έναρξη των έργων για την "μη υπογειοποίηση" του Προαστιακού η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί είναι σε αρκετές περιπτώσεις χειρότερη από ό,τι προέβλεπαν τα μέλη της Επιτροπής Αγώνα», μας λένε δύο από τους «πρωτοστατούντες» που δικάζονται στις 27 Μαΐου, οι κύριοι Ανδρέας Βογιατζόγλου και Τάσος Ιωαννίδης.
«Για να υψωθεί το τείχος κοπήκαν περίπου 2.500 μεγάλα πεύκα, στη θέση τους δεν έχει φυτευτεί ούτε ζαρντινιέρα. Στις ώρες αιχμής στις δυο διαβάσεις των γραμμών (οδός Ευβοίας, οδός Κ. Παλαμά) επικρατεί κυκλοφοριακό χάος. Υπάρχει ανάγκη να συνεχιστεί η διεκδίκηση των κατοίκων έτσι ώστε να μετριαστούν -αν μπορεί να ειπωθεί τέτοιο πράγμα- οι συνέπειες του κακοσχεδιασμένου και σπάταλου έργου». *
Μια λεπτομέρεια μη ξεχνάμε! Ο Ανδρέας εκείνη την ημέρα όχι μονο δεν παρευρισκόταν στη συγκέντρωση, αλλά δεν βρισκόταν καν στην Αθήνα, ήταν στη Θεσσαλονίκη!
ΑπάντησηΔιαγραφή